Att vara tacksam för

Publicerat: 2009-12-23 @ 12:54:27 i kategorin: Tankar, Kommentarer (0) bloglovin

Det julen egentligen handlar om och vad jag tror många med mig lätt glömmer bort eller tar fögivet, är allt vi har och allt vi fått. Jag tror att julen ska handla om reflektioner av året som gått och vad man är tacksam för, men det ska också vara en tid då man börjar blicka framåt inför nästa år. Det är inte meningen att låta präktig, men tror ni inte det kan ligga flera sensmoraler i Charles Dickens "En julsaga", bl.a. den om tacksamhet.

I år är jag bl.a. tacksam för mina slutbetyg från gymnasiet och alla mina nära och kära som har funnits här och stöttat mig, trotts att detta varit ett kaotiskt år. Jag är tacksam för att få distans till mig själv och att jag börjar få lite perspektiv på studierna. Framför allt är jag tacksam för att jag börjat tycka det är roligt att skapa igen och en del av det beror på all den positiva respons jag fått här på bloggen.

Nästa år ska jag försöka tänka mera på vad jag vill göra och självklar ska jag behålla min återkomna passion för att skapa. Jag siktar även på mitt nya motto, för att få framgång måste man våga ta för sig, men samtidigt vara ödmjuk.

Jag hoppas att någon har fått insperation från min blogg och min konst i år och att det kan fortsätta så framöver.

Jag är också tacksam för den goda maten, julklapparna jag får och får ge bort, min stora familj (det är mysigt att ha julafton tre dagar i rad), försöket att släppa stressen samt snön, backen och den som uppfann pulkan!

Bild: Kollage över lite saker jag gjort 2009 endel från slutet av 2008.

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0