Ett sundare och förhoppningsvis slankare liv.

Publicerat: 2010-04-15 @ 21:54:00 i kategorin: Tankar, Kommentarer (4) bloglovin

Jag ska inte påstå att jag lämnat det "goda livet". För det är faktiskt gott med "nyttig" mat! Det gäller bara veta vad man ska äta och hur man ska tillaga det på ett bra sätt. Sedan hitta lite roliga, goda recept man kan testa så man får variation.
För det andra så har jag inte slutat med skräpmaten/snabbmaten och kolhydraterna, jag har bara minskat rejält på mängden av det. Jag kan inte säga att jag slutat, för då blir jag besviken på mig själv när jag "syndar/unnar mig". Istället har jag ökat mängden av protein och gröna saker. Kör en Gi inspirerad variant, resten är bara sunt förnuft.

Jag har till och med släpat mig ut till elljusspåret för att använda löparskorna.

Förra gången jag blev nyttig. Ja, det är inte första gången. Förra gången gick jag ner ca 5 kg (slutet av våren, början av sommaren 2009). Den gången slutade det med att jag föll tillbaka i dem gamla vanorna. Tror det blev för mycket besvikelse när jag väl syndade.

Dagens lunch: Omelett med fyllning: Rökt skinka, purjolök, chili, solrosfrön, pumpa frön och Champinjoner.
Kryddat med chili/paprika, oregano, vitlök, svart- och vitpeppar.

Dagen middag: Sallad med ruccola, isbergssallad, paprika, gurka, purjolök och chili. till det hade jag kyckling som jag marinerade med honung, apelsin, oregano, svart- och vitpeppar och honung. Och som avlutning på talriken la jag upp lite apelsinklyftor. Se bilden!

Snacks: Hemmagjorda, rostade solrosfrön lätt saltade.

Har du förslag på någon nyttig maträtt? Säg gärna till och ge mig receptet.
Är öppen för nya förslag och att testa nya saker.

KOMMENTARER
Nathalie

Fan vad gott allting lät! :D Vi får ha en kväll med matlagning någon dag, plus drinkar, men de får Erica fixa ;)

2010-04-15 @ 22:04:08
URL: http://alittlemonster.blogg.se/


Erica

MUMS!

2010-04-15 @ 22:11:15
URL: http://doktordeo.blogg.se/


jenny

ååh va gott allt låter. Jag är så dålig på mat! Kan ha tusen saker hemma men vet helt enkelt inte vad jag ska göra med det.



Kan bara laga mat om jag har ett recept framför mig =P

2010-04-16 @ 00:27:39
URL: http://kokis.blogg.se/


Wararat

Gud vad fint du ritar! :)

2010-04-17 @ 13:48:37
URL: http://noxea.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0