Att vara arbetslös eller var det arbetssökande?

Publicerat: 2010-02-17 @ 15:26:43 i kategorin: Tankar, Kommentarer (2) bloglovin

Jag har INTE alls klarat av att komma in i mina nya arbetssökande rutiner, bara arbetslösa rutinerna fungerar än så länge. Man måste ha rutiner även fast man är arbetssökande annars förblir man nog arbetslös. 

Rutiner för den arbetslöse: Gå upp sent. Göra det viktigaste för att överleva för dagen. Runt kl två-tre fundera på vad man ska göra för dagen. Konstatera att dagen snart är över så det är lika bra att gå och sova och göra sig redo för nästa "jobbiga" dag.

Rutiner för den arbetssökande: Gå upp tidigt. Göra ordning sig för en ny dag. Söka jobb, skriva personliga brev och allt vad detta innebär. Kontrollera vad som ska göras den närmaste veckan. osv.

Riktigt så här illa är det inte, är nog en bladning av de två ovanstående kategorierna.

Det är dock inte alltid så lätt när man känner sig någorlunda motarbetad av dem som ska hjälpa än, Arbetsförmedlingen. Jag har alltid haft den uppfattningen att människor som bara klagar på arbetsförmedlingen varit lite överdrivande och kanske lite lata människor. Jag tar tillbaka dem tankarna (delvis).
Av mina nya erfarenheter kan jag konstatera att arbetsförmedlingen kan vara ganska svåra att ha att göra med. Flera inställda möten, de hör inte av sig. Även konstiga brev får man, som handlar om att man kanske inte vill vara inskriven längre. (?) Jag skrev ju in mig för ca 2 veckor sedan. Nu har jag ändå fått träffa en handledare som verkar någorlunda vettig, så vi får se hur det går.  

KOMMENTARER
Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag har inte haft en enda bra erfarenhet av arbetsförmedlingen, vare sig mitt halvår som arbetslös eller när jag sökte startaegethjälp.

2010-02-17 @ 21:51:29
URL: http://pyttis.blogg.se/


Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

jag älskar ju att sitta och teckna.det är som terapi avkoppling största nöjet för mig =)

2010-02-17 @ 22:09:58
URL: http://pyttis.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0