Avokado projektet - Roten är kommen!

Publicerat: 2010-03-13 @ 09:45:53 i kategorin: Övriga projekt, Kommentarer (2) bloglovin

Det har faktiskt hänt något i min avokado odling!
En av kärnorna har slagit rot, från att roten började synas till att den blev som på bilden tog inte lång tid.
Nu har jag planterat kärnan i en kruka som hela tiden är fuktad med vatten. Jag funderar på att bygga ett litet växthus åt den. Två pinnar och en genomskinlig plastpåse, på det sättet stannar fukten kvar.

Nästa bilder blir när dem första bladen kommer.

Har ni något bra tips på vad man kan testa odla, någonting ni själv testat eller någon annan? Snälla skriv dem till mig är jätte sugen på att testa flera växter. Kaffeplantan är fin, men svår att få tag på "frön" till.

KOMMENTARER
Isav

Häftigt med avokado sådär! När jag var mindre så planterade jag också en avokado och den blev ändå upp till taket. Jag älskade min avokado! Höll sig i ca 10 år :) Sen torkade den ihop av ngn anledning XD Lycka till med din :)

2010-03-14 @ 15:04:09
URL: http://isav.blogg.se/


Bea

Chili! Jag ska själv bege mig in på dt området i dagarna!

2010-03-15 @ 23:30:20
URL: http://catchmelove.blogg.se/



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0