Citrusplantor och blomstrande gröna fingrar

Publicerat: 2010-03-17 @ 21:34:03 i kategorin: Övriga projekt, Kommentarer (0) bloglovin

Jag är inne i någon slags period där mina gröna fingrar blomstrat. Jag kan inte låta bli att hålla på och experimentera. Den här gången blev det citrusplantor, Apelsin och Clementin har jag planterat.

Jag tvättade kärnorna 2-3 st av varje sort och lät dem torka lite. Varje kärna tryckte jag ner ca 1 cm i jorden, sedan vattnade jag igenom jorden rejält och fixade ett litet plast tält. Nu ska man låta jorden torka ut och sedan vattna rejält igen och sedan fortsätta så tills den börjar gro. Jag har läst mig till att kärnorna brukar gro inom några veckor, så vi får se.
Om ni vill göra något liknande eller inspereras med andra växter kolla in länken HÄR.

Nu är jag riktigt sugen på att odla kaffeplantor, de är verkligen fina som dekorationsväxter.

Har ni odlat något, några förslag?

KOMMENTARER

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0